Statystyki

  • Odwiedziło nas: 41530
  • Do końca roku: 246 dni
  • Do wakacji: 53 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2024-04-29

Imieniny: Hugona, Piotra

Statut Przedszkola

Uchwała nr 6/2022/23

Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 4 im. Kubusia Puchatka w Krasnymstawie

z dnia 13 września 2022r.

 

 

w sprawie wprowadzenia zmian do Statutu Przedszkola nr 4 im. Kubusia Puchatka w Krasnymstawie

 

Na podstawie art. 125a ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r.-Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1082 ze zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020r. poz. 1280 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz. U. z 2022r. poz. 1610) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 września 2022r. w sprawie organizowania i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (Dz. U. z 2022r. poz. 1903), uchwala się, co następuje:

 

§ 1

 

W statucie Przedszkola nr 4 im. Kubusia Puchatka w Krasnymstawie wprowadza się

następujące zmiany:

  1. § 19 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

6. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu udzielają dzieciom nauczyciele w trakcie pracy, prowadząc z nimi zajęcia oraz specjaliści wykonujący zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholog, logopeda i pedagog specjalny we współpracy z:

  1. rodzicami wychowanka,

  2. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,

  3. placówkami doskonalenia nauczycieli,

  4. innymi przedszkolami,

  5. organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

  1. § 19 ust. 17 i § 38 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

17. Do zadań psychologa w przedszkolu należy w szczególności:

1) promowanie zachowań przyjaznych, sprzyjających poczuciu bezpieczeństwa psychicznego, zaspokojenia różnych potrzeby rozwoju każdego dziecka,

2) pomoc nauczycielom w rozpoznaniu i zrozumieniu potrzeb dzieci sprzyjających osiąganiu zdolności i umiejętności poznawczych i aktywności,

3) wspieranie nauczycieli i rodziców w ustaleniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych, problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczenia dla pełnego uczestnictwa dziecka w grupie,

4) sporządzanie dokumentacji oceny funkcjonowania dzieci we współdziałaniu z pedagogiem specjalnym,

5) współdziałanie przedszkola z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, specjalistycznymi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,

6) prowadzenie indywidualnych i zespołowych zajęć z zakresu pomocy psychologicznopedagogicznej oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli, 7) koordynowanie wychowawczych działań przedszkola, sporządzanie diagnozy potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie rozpoznania sytuacji wychowawczych w przedszkolu oraz identyfikowanie zagrożeń związanych z uzależnieniami,

8) podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych dając dzieciom emocjonalne i psychologiczne wsparcie oraz szukając dróg wyjścia z sytuacji,

9) ocenianie efektywności udzielanej pomocy i formułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka,

10) sporządzanie półrocznych sprawozdań z realizacji swoich zadań.

  1. § 19 ust. 18 oraz § 35 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

18. Do zadań logopedy w przedszkolu należy w szczególności:

1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego dzieci; rozpoznawanie zaburzeń mowy dzieci, a także za planowanie ich terapii logopedycznej i monitorowanie skuteczności podejmowanych działań,

2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń,

3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci,

4) dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym,

5) prowadzenie indywidualnych i zespołowych zajęć z zakresu terapii logopedycznej oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli,

6) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci w tym barier i ograniczeń

utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

7) wspieranie nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do możliwości psychofizycznych dziecka,

8) ocenianie efektywności udzielanej pomocy i formułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka,

9) sporządzanie półrocznego sprawozdania z realizacji swoich zadań.

  1. W § 19 dodaje się ust. 19 o następującej treści:

19. Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy w szczególności:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w zakresie:

a) rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych,

b) rekomendowania dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

c) prowadzenia badań i działań diagnostycznych związanych, w tym badań przesiewowych, diagnozowaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

d) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno- komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka,

2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

3) wspieranie nauczyciel i innych specjalistów w :

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno –pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dziecka,

4) udzielanie pomocy psychologiczno –pedagogicznej dzieciom, rodzicom i nauczycielom.,

5) współpraca, w zależności od potrzeb z podmiotami i instytucjami na rzecz dziecka i rodziny w tym np. z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami, placówkami, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, kuratorem sądowym i innymi w zależności od potrzeb,

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola w zakresie zadań określonych w pkt 1-5,

7) dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym,

8) prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych,

9) prowadzenie zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,

10) prowadzenie zajęć oraz specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych,

11) ocenianie efektywności udzielanej pomocy i formułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka,

12) sporządzanie półrocznego sprawozdania z realizacji swoich zadań.

5. W § 4 dodaje się pkt. 26 o następującej treści:

26) zadania przedszkola mogą być realizowane również z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

  1. W § 6 dodaje się ust. 14-54 o następującej treści:

14. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość organizuje

się we wszystkich oddziałach wiekowych.

15. Zajęcia, o których mowa w ust 14, realizuje się w razie wystąpienia:

1) zagrożenia bezpieczeństwa dzieci przedszkolnych w związku z organizacją

i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,

2) temperatury zagrażającej zdrowiu dzieci na zewnątrz lub w pomieszczeniach,

w których są prowadzone zajęcia z dziećmi,

3) zagrożenia związanego z sytuacją epidemiologiczną,

4) nadzwyczajnego zdarzenia zagrażającego bezpieczeństwu lub zdrowiu dzieci

innego niż określone w pkt 1-3, w przypadkach i trybie określonych w

rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002

r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych

szkołach i placówkach.

16. W okresie organizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość monitorowanie postępów dzieci odbywa się na bieżąco w formie

przekazywania informacji o postępach ich rodzicom (opiekunom prawnym)

drogą elektroniczną (e-mail) lub telefoniczną regularnie i terminowo

z zachowaniem poufności.

17. W przypadku zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 15, na okres powyżej

dwóch dni dyrektor przedszkola organizuje dla dzieci zajęcia z wykorzystaniem

metod i technik kształcenia na odległość. Zajęcia te są organizowane nie później

niż od trzeciego dnia zawieszenia zajęć.

18. Zajęcia prowadzone w przedszkolu z wykorzystaniem metod i technik kształcenia

na odległość trwają nie krócej niż 15 minut i nie dłużej niż 45 minut.

19. W realizacji zajęć prowadzonych metodami i technikami kształcenia na odległość

nauczyciele korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnych takich jak:

  1. informatyczne narzędzia wskazane przez Ministra Edukacji i Nauki, zapewniające:

  1. ochronę przed nieuprawnionym dostępem,

  2. integralność danych,

  3. przeciwdziałanie uszkodzeniom,

  4. rozliczalność działań dokonywanych przetwarzanych danych,

  1. komunikatory: Facebook/Messenger, e-mail lub środki komunikacji

elektronicznej zapewniające wymianę informacji między nauczycielem, dzieckiem i rodzicem, aplikacje zgodne z preferencjami nauczycieli, np. Microsoft Teams.

  1. podejmowane przez dziecko lub rodziców dziecka aktywności określone przez nauczycieli potwierdzające zapoznanie się ze wskazanym materiałem lub wykonanie określonych działań,

  2. inne niż wskazane w pkt 1-3, umożliwiające kontynuowanie procesu kształcenia i wychowania.

20. W prowadzeniu zajęć na odległość nauczyciele mogą wykorzystywać platformy

edukacyjne, programy, multimedialne książeczki, gry edukacyjne, materiały

multimedialne dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku

przedszkolnym, w szczególności rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji

i Nauki.

21. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość organizuje się

z uwzględnieniem w szczególności:

  1. równomiernego obciążenia dzieci zajęciami w poszczególnych dniach

tygodnia,

2) zróżnicowania zajęć w każdym dniu,

3) możliwości psychofizycznych dzieci do podejmowania intensywnego wysiłku

umysłowego w ciągu dnia,

4) łączenia przemiennego kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich

użycia,

5) ograniczeń wynikających ze specyfiki zajęć,

6) konieczności zapewnienia bezpieczeństwa wynikającego ze specyfiki zajęć.

22. W okresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość, dyrektor, w porozumieniu z radą pedagogiczną, może czasowo

modyfikować:

  1. tygodniowy zakres treści nauczania z zajęć wynikających z ramowego rozkładu dnia przedszkola,

  2. tygodniowy rozkład zajęć w zakresie prowadzonych w przedszkolu zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

23. W okresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość dyrektor koordynuje współpracę nauczycieli z dziećmi i rodzicami,

uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci.

24. W okresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość dyrektor ustala z nauczycielami i rodzicami sposób i tryb realizacji

zadań w zakresie organizacji kształcenia specjalnego, pomocy psychologiczno-

pedagogicznej, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania

przedszkolnego, zajęć rewalidacyjnych.

25. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy nie jest możliwe

zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki na terenie

przedszkola, dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym może

zorganizować dla dziecka, które z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie może

realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość

w miejscu zamieszkania, zajęcia na terenie innego, wskazanego przez organ

prowadzący przedszkola.

26. W okresie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość nauczyciele przedszkola i specjaliści monitorują postępy dziecka,

w szczególności spełniającego obowiązkowe roczne przygotowanie

przedszkolne, na bieżąco i przekazują rodzicom informacje regularnie

i terminowo z zachowaniem poufności.

27. Jeśli w ciągu 3 dni od przesłania materiałów nauczyciel nie zarejestruje reakcji

zwrotnej ze strony rodzica/dziecka, nauczyciel podejmuje próbę kontaktu z

rodzicem, starając się przekazać niezbędne informacje i zachęcić rodzica do

współpracy oraz poznać przyczyny nierealizowania zadań.

28. Dyrektor organizuje zajęcia na terenie przedszkola dla dziecka, które z uwagi na

rodzaj niepełnosprawności nie może realizować zajęć z wykorzystaniem metod

i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, na wniosek rodziców

zajęcia te organizuje się w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem lub inną

osobą prowadzącą zajęcia lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na

odległość – o ile możliwe jest zapewnienie bezpiecznych i higienicznych

warunków nauki na terenie przedszkola oraz na danym terenie nie występują

zdarzenia, które mogą zagrozić bezpieczeństwu lub zdrowiu dziecka.

29. W celu uczestnictwa w zajęciach organizowanych z wykorzystaniem metod

i technik kształcenia na odległość w trybie rzeczywistym rodzic (opiekun

prawny) dziecka loguje się przy użyciu prawdziwego imienia i nazwiska.

30. Zajęcia, o których mowa w ust. 29, rozpoczyna nauczyciel. Dzieci i ich rodzice

(opiekunowie prawni) mogą dołączać do rozpoczętej przez nauczyciela

rozmowy.

31. Podczas zajęć, o których mowa w ust. 29, dziecko ma wyłączoną kamerę, a

mikrofon dziecko lub rodzin (opiekun prawny) włącza na wyraźną prośbę

nauczyciela.

32. Przed rozpoczęciem zajęć i w trakcie oraz po ich zakończeniu rodzice nie

prowadzą rozmów między sobą w formie czatu.

33. Podczas zajęć dzieci, rodzice (opiekunowie prawni) i nauczyciel korzystają z

materiałów pochodzących z bezpiecznych źródeł.

34. Niedozwolone jest nagrywanie przebiegu zajęć, o których mowa w ust. 29,

fotografowanie ich (w tym wykonywanie zrzutów ekranu), a także

rozpowszechnianie, upublicznianie w Internecie lub w inny sposób przebiegu

tych zajęć i materiałów użytych w ramach tych zajęć, chyba że przez

nauczyciela, gdy jest to uzasadnione ważnym wydarzeniem, lub w celu

udostępnienia przebiegu zajęć dzieciom, które nie mogły wziąć udziału w

zajęciach w czasie rzeczywistym.

35. Niedozwolone jest udostępnianie otrzymanego linku do zajęć, o których mowa

w ust. 29, osobom spoza danego oddziału.

36. W sytuacji uzasadnionego podejrzenia, że link do zajęć został udostępniony

osobie postronnej, nauczyciel może zerwać połączenie.

37. Podczas dołączania do zajęć, o których mowa w ust. 29, rodzic (opiekun

prawny) powinien być widoczny i słyszalny (włączona kamera i mikrofon w

urządzeniu) w celu prawidłowej identyfikacji użytkownika. Jeżeli urządzenie,

z którego korzysta dziecko, nie jest wyposażone w kamerę, rodzic (opiekun

prawny) powinien poinformować o tym fakcie nauczyciela prowadzącego

zajęcia.

38. Rodzic (opiekun prawny) powinien jeszcze przed zajęciami zadbać o to, by w

miarę możliwości znaleźć miejsce, w którym dziecko będzie miało

odpowiednie warunki do nauki (cisza, brak rozpraszających bodźców).

39. Domownicy powinni wiedzieć, kiedy dziecko bierze udział w zajęciach

nie powinni przeszkadzać podczas ich trwania.

40. Jeżeli dziecko posiada słuchawki (np. do telefonu), można podłączyć je do

urządzenia, z którego będzie korzystać podczas zajęć.

41. Rodzic (opiekun prawny) powinien wyciszyć telefon lub wyłączyć

przychodzące powiadomienia.

42. Materiały potrzebne do zajęć, o których mowa w ust. 29, tj. przybory do pisania,

rysowania, przygotowane prace, materiały wskazane przez nauczyciela,

dziecko lub rodzic (opiekun prawny) przygotowuje przed zajęciami.

43. Rodzic (opiekun prawny) łączy się punktualnie na zajęcia, o których mowa w

ust. 29.

44. Podczas zajęć, o których mowa w ust. 29, dziecko:

1) słucha wypowiedzi, wskazówek i instrukcji nauczyciela,

2) wykonuje polecenia nauczyciela,

3) zajmuje się wyłącznie czynnościami związanymi z przebiegiem zajęć,

4) wyłącza komunikatory, aplikacje i strony internetowe, które nie są związane

z przebiegiem zajęć,

5) słucha wypowiedzi innych uczestników zajęć,

6) zgłasza chęć wypowiedzi i czeka na udzielenie głosu przez nauczyciela,

7) pozostaje na swoim miejscu i zachowuje ciszę,

8) odnosi się do innych z szacunkiem,

9) przestrzega norm kulturalnej komunikacji,

10) zajęcia opuszcza tylko za zgodą nauczyciela.

45. W razie wystąpienia problemów technicznych z dołączeniem do zajęć, o których

mowa w ust. 29 oraz trudnościami ze zrozumieniem omawianego materiału,

rodzic (opiekun prawny) kontaktuje się bezpośrednio z nauczycielem mailowo

lub telefonicznie.

46. Nauczyciel, jako organizator i moderator zajęć, o których mowa w ust. 29, dba

o to, aby przesyłane materiały pochodziły ze sprawdzonych i bezpiecznych

źródeł.

47. Podczas zajęć, o których mowa w ust. 29, nauczyciel czuwa nad zachowaniem

zasad bezpieczeństwa, a w sytuacji zakłócenia zajęć zgłasza incydent

dyrektorowi przedszkola.

48. Nauczyciel zobowiązany jest do regularnego informowania dzieci i rodziców

(opiekunów prawnych) o bezpiecznym poruszaniu się w sieci oraz zasadach

netykiety.

49. Potwierdzeniem uczestnictwa dziecka w zajęciach realizowanych z

wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość jest:

  1. zalogowanie się do aplikacji Teams,

2) uczestniczenie w zajęciach,

3) odbieranie wiadomości,

4) zapoznanie się z przesłanym materiałem edukacyjnym,

5) wykonywanie zadań w formie ustalonej dla stosowanego narzędzia zdalnego

nauczania, dające podstawę do oceny postępów dziecka.

50. Potwierdzanie uczestnictwa dziecka odbywającego roczne przygotowanie

przedszkolne w zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik

kształcenia na odległość uwzględnia zasady poszanowania sfery prywatności

rodziców (opiekunów prawnych) dziecka oraz warunki techniczne i

oprogramowanie sprzętu służącego do realizacji zajęć.

51. W przypadku rodziców (opiekunów prawnych) dziecka, którzy nie mają

dostępu do Internetu, obecność potwierdzana jest poprzez odbieranie

wiadomości e-mail, zapoznanie się z przesłanym materiałem i wykonanie zadań

w formie ustalonej przez nauczyciela.

52. O sposobie realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik

kształcenia na odległość, jak również o modyfikacji tygodniowego zakresu

treści nauczania z zajęć oraz tygodniowego rozkładu zajęć, dyrektor

przedszkola informuje organ prowadzący i organ sprawujący nadzór

pedagogiczny.

53. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola za zgodą

organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii organu sprawującego

nadzór pedagogiczny, mogą odstąpić od organizowania zajęć z

wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

54. W przypadku odstąpienia od organizowania zajęć z wykorzystaniem metod i

technik kształcenia na odległość nauczyciele są zobowiązani w okresie

zawieszenia zajęć w przedszkolu informować rodziców oraz dzieci o

dostępnych materiałach i możliwych sposobach utrwalania wiedzy i rozwijania

zainteresowań przez dziecko w miejscu zamieszkania.

6. W § 35 ust. dodaje się pkt.16 o następującej treści:

16. W przedszkolu zatrudniony jest pedagog specjalny.

17. Do zadań pedagoga specjalnego w przedszkolu należy w szczególności:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych, innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w zakresie:

a) rozwiązywania problemów wychowawczych i dydaktycznych,

b) rekomendowania dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

c) prowadzenia badań i działań diagnostycznych związanych, w tym badań przesiewowych, diagnozowaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

d) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno- komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka,

2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

3) wspieranie nauczyciel i innych specjalistów w :

a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,

b) udzielaniu pomocy psychologiczno –pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem,

c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych,

d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dziecka,

4) udzielanie pomocy psychologiczno –pedagogicznej dzieciom, rodzicom i nauczycielom.,

5) współpraca, w zależności od potrzeb z podmiotami i instytucjami na rzecz dziecka i rodziny w tym np. z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi, poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami, placówkami, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, kuratorem sądowym i innymi w zależności od potrzeb,

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola w zakresie zadań określonych w pkt 1-5,

7) dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci objętych kształceniem specjalnym,

8) prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych,

9) prowadzenie zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci,

10) prowadzenie zajęć oraz specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych,

11) ocenianie efektywności udzielanej pomocy i formułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka,

12) sporządzanie półrocznego sprawozdania z realizacji swoich zadań.

 

 

§ 2

 

Zmiany określone niniejszą uchwałą wchodzą w życie od 13 września 2022 r.

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi przedszkola.

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Pedagogicznej

 

Dyrektor Agnieszka Guz

 

 

 

Uchwała została przyjęta liczbą głosów:

  1. Za: 12 osób

  2. Przeciw:-

  3. Wstrzymało się:-

  4. Członków rady pedagogicznej ogółem: 12 osób

  5. Obecnych: 12 osób